Se även CULs kalendarium.
5 februari: Jag har lagt in Programpunkter från Ämnesdidaktiska
kollegiet.
Material till dessa erhålles från Clas Olander.
Information om 20 februari kommer snart.
Datum | Tid | Plats | Program |
---|---|---|---|
Onsdag 7 feb | 14-16 | Pedagogen, B3 332 | Monica Sträng, IPD SPÄNNINGEN MELLAN KOLLEKTIV OCH INDIVIDUELL KUNSKAP (material ur två studier, 'Vuxnas samtal med 5-åringar om vattnets väg' och 'Lärares samtal med elever, 8 och 10 år gamla, om vattnets kretslopp') |
13 feb | |||
14 feb | |||
(20 feb) | 10-12 | KS1, Kemi, Chalmers | "Molecular Education" (speciell inbjudan) |
28 febr | |||
7 mars | 14-16 | B3 332 | Lars Björklund, LiU MÄSTARENS EXCEPTIONELLA FÖRMÅGA ATT SE, BEDÖMA OCH AGERA |
21 mars | |||
4 april | 10-12 | B1 112 | Oskar
Lindwall och Jonas Ivarsson Tolkning av videodata |
Onsdag 11/4 | 14 - 16 | B3 332 | Björn Andersson, IPD SKOLANS NATURVETENSKAP - HELHETSSYN OCH PROGRESSION |
2 maj | |||
14-15 maj | FontDs årsmöte, några tema-doktornander deltar. | ||
16 maj | |||
Onsdag 23/5 | UPPSKJUTET till hösten |
(Inger Björneloo, IPD
MAN VILL JU ATT DOM SKA BRY SIG - LÄRARES UTSAGOR OM INNEBÖRDER AV HÅLLBAR UTVECKLING) | |
Onsdag 23/5 | 14-16 | AK 2136 | Framtidsseminarium om karriärvägar för disputerade lärare |
28-29 maj | Uppsala | Promoting Scientific Literacy: Science
Education Research in Transaction
Symposium i naturvetenskapsdidaktik, i samband med att Douglas Roberts och Gaalen Erickson blir hedersdoktorer. Kontakt: jonas.almqvist@did.uu.se | |
30 maj | 10.30-12 | B4 412 | kl 10.30 - 12, där Angelika Kullberg konferensbidrag "Can lessons be replicated?". Diskussion om referee-uttalanden. |
30 maj | 13-15(16) | B4 412 | Margareta Enghag och Åke Ingerman - Monografi eller sammanläggning? Diskussion kring olika avhandlingsformer. Margareta Enghag disputerade nyligen inom FoNTD, Åke disputerade 2002 i Fysik + Didaktik |
1 juni | 13.15-15 | BE015 (Pedagogen) | Fenomenografikollegium: Oskar Lindwall, Gustav Lymner och Åke Ingerman: Jämförande diskussion av två teoretiskt skilda mikroanalyser av samma(?) fenomen Ingerman et al: "The learners' experience of variation - Following students' threads of learning physics in computer simulation sessions." Lindwall och Lymner, "The dark matter of lab work: Responsive instruction and disciplined perception in mechanics" |
5juni |