Ofta Frågade Frågor (OFF) kring projektarbetet

Vilken målgrupp ska vi skriva för?
En viktig del av arbetet är att fundera över vem man skriver för. I detta fall skrivs rapporten för era kurskamrater som arbetat med andra attraktioner.
Hur mycket måste man förklara?
Detta beror naturligtvis på vilken målgrupp man skriver för. Utnytjta gärna era medstudenter inom och utanför gruppen - eller någon extern kontakt - för att prova det som skrivs. Lyssna på kritik och frågor som uppstår!
Hur djupt ska vi gå?
Det avgör ni själva - det beror ju delvis på vad ni vill ha ut av arbetet! Jag vet dock att grupper kan gå mycket djupare än man först skulle tro. Gladast blir jag åt arbeten som presenterar "information som med möda förädlats till kunskap".
Hur långt skall det vara ?
Det brukar inte vara något problem att producera många sidor när man kommer in i ett ämne. I allmänhet är det en fördel om arbetet är kortare och mera genomarbetat. 5-8 sidor kan vara lagom.
Kan vi skriva varsitt projekt / varsin del av projektet?
Ni ansvarar gemensamt för hela arbetet. Ni kan ta huvudansvar för olika delar - men ansvarar för att läsa varandras delar, för att både ge och ta emot respons på varandras delar och för att arbeta ihop arbetet till en helhet. Arbeten som hänger ihop bara genom en häftklammer (eller motsvarande e-konstruktion) blir inte bra.
Hur bedöms arbetet?
Vi använder individuella, men ograderade, betyg. Det innebär att inte alla gruppmedlemmar automatiskt blir godkända även om projektet godkänns.
Vilka moment är obligatoriska?
Jag förväntar mig att ni deltar aktivt i er grupps arbete. Detta innebär naturligtvis att ni bör vara med vid presentation av gruppuppgifter och vid handledningstillfällen, diskussion av arbetet, opposition och presentation. Jag inser naturligtvis att det ibland kan uppstå problem och jag är resonabel och förutsätter att ni i gruppen kan se till att jämna ut arbetet om någon har förhinder någon gång. Se även Hederskodex för examination.

http://fy.chalmers.se/~f3aamp/f1/off.html
AMP, 18 sept 2005, uppdaterat 16 augusti 2006